Dział likwidacji szkód i dział blacharsko lakierniczny
Dysponujemy własną blacharnią i lakiernią, dlatego możesz być pewien, że naprawa Twojego samochodu odbędzie się na miejscu w oparciu standardy narzucone przez producenta pojazdu.
Zapewniamy najlepszy serwis, oryginalne części i profesjonalnie wykonaną usługę.
Dokładamy wszelkich starań, by realizować naprawy w możliwie szybki sposób, tak by brak auta był dla Ciebie, jak najmniej uciążliwy.
Współpracujemy z większością
towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce
Nie widzisz swojego towarzystwa ubezpieczeniowego poniżej? Nie przejmuj się. Możesz dokonać likwidacji szkody w naszym warsztacie, niezależnie od ubezpieczyciela.
Skontaktuj się z nami
Dlaczego warto z nami współpracować?
30 lat
Doświadczenia w branży motoryzacyjnej
90 000
Obsłużonych klientów
4,5/5
Ocena zadowolenia z jakości usług
Przed kontaktem z nami przygotuj:
Dowód rejestracyjny pojazdu.
W przypadku szkody AC – polisę ubezpieczeniową.
W przypadku szkody OC – informację, w jakim zakładzie ubezpieczeń posiada polisę sprawca zdarzenia.
Uwaga! W trosce o Twoje bezpieczeństwo pamiętaj, że pod żadnym pozorem nie należy przesyłać skanów lub zdjęć dowodów osobistych, prawa jazdy oraz innych dokumentów tożsamości.
Dokumenty do pobrania
Byłeś uczestnikiem kolizji drogowej?
Sprawdź jakie kroki powinieneś podjąć.
Zgłoś szkodę w zakładzie ubezpieczeń
Na zakończenie prawidłowo zgłoszonej szkody otrzymasz numer szkody – pamiętaj, żeby go zapisać.
Umówi wizytę w naszym warsztacie
Każda wizyta składa się z dwóch etapów. Pierwszy to kompletowanie dokumentów, drugi to oględziny pojazdu w celu oszacowania wartości szkody.
Organizacja naprawy i naprawa pojazdu
Oczywiście, jeżeli Twoje auto jest sprawne, to nie ma przeciwskazań byś z niego korzystał do czasu naprawy.
Auto gotowe do odbioru
Ubezpieczyciel dokona wypłaty odszkodowania po ustaleniu odpowiedzialności w szkodzie. Czas, jaki ubezpieczyciel ma na wypłatę odszkodowania, określony jest w ustawie i standardowo wynosi 30 dni. W pewnych sytuacjach towarzystwo ubezpieczeniowe może jednak wydłużyć ten okres, o ile znajduje to uzasadnienie.
Nasi klienci najczęściej pytają o:
Jakie dokumenty przygotować przed kontaktem z działem likwidacji szkód?
Dowód rejestracyjny i prawo jazdy.
W przypadku szkód AC – polisę ubezpieczenia.
W przypadku szkód OC – informację, w jakim zakładzie ubezpieczeń posiada polisę ubezpieczeniową sprawca zdarzenia.
Z jakimi towarzystwami ubezpieczeniowymi współpracujemy?
Współpracujemy z większością towarzystw ubezpieczeniowych:
PZU, Generali, Ergo Hestia, Uniqa, Compensa, Warta, Link4, Allianz, Proama, HDI, Benefia, InterRisk, Wiener, Beesafe.
Uwaga! Nawet jeśli Twoje towarzystwo ubezpieczeniowe nie zostało wymienione powyżej, zawsze możesz dokonać naprawy szkody w naszym warsztacie.
Co zrobić w przypadku szkody na pojeździe będącym własnością leasingu?
W pierwszej kolejności zalecamy bezpośredni kontakt z leasingiem będącym właścicielem pojazdu, z tego względu, że proces likwidacji szkody ściśle wynika z umowy zawartej pomiędzy klientem a finansującym (leasingiem).
Większość leasingodawców dysponuje obecnie systemem umożliwiającym zgłoszenie szkody online – za pomocą specjalnego formularza dostępnego na ich stronie internetowej lub poprzez kontakt telefoniczny (infolinię), co za tym idzie na ogół nie ma potrzeby zgłaszania tego faktu na piśmie. Wielokrotnie firmy leasingowe są reprezentowane również przez brokerów ubezpieczeniowych. Leasingodawca lub jego przedstawiciel udzieli fachowych informacji niezbędnych do zarejestrowania szkody i przeprowadzenia naprawy pojazdu. Dodatkowo może uczestniczyć w organizacji holowania uszkodzonego pojazdu czy zapewnienia pojazdu zastępczego, a nawet wskazać współpracujący z nim warsztat, który ma zająć się przeprowadzeniem naprawy.
Z jakimi firmami leasingowymi współpracujemy?
Obecnie współpracujemy z PKO Leasing S.A. oraz Grupą Masterlease (w skład której wchodzą Prime Car Management S.A., Masterlease Sp. z o.o., MasterRent24 Sp. z o.o. i Futura Leasing S.A.) oraz VB Leasing S.A. (dawny Getin Leasing S.A.).
Co oznacza skrót ASO?
ASO to Autoryzowany Serwis Obsługi pojazdów danej W przypadku szkód AC, wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela następuję w oparciu o umowę ubezpieczenia oraz OWU.
Czy wiesz, że Motor Centrum jest autoryzowanym serwisem marek: Opel, Mitsubishi, Suzuki, Saab, Chevrolet oraz motocykli Harley Davidson.
Jakie szkody obejmuje AC i jakie dane będą wymagane w procesie zgłoszenia szkody?
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) właścicieli pojazdów mechanicznych jest obowiązkowe dla wszystkich posiadaczy pojazdów mechanicznych. Jego celem jest zabezpieczenie poszkodowanych, którzy ponieśli szkodę w zdarzeniu drogowym np. w wypadku lub kolizji.
W celu przeprowadzenia rejestracji / zgłoszenia szkody w szczególności przygotuj następujące dane:
- dane osobowe właściciela lub właścicieli pojazdu poszkodowanego (dokument; dowód rejestracyjny lub dokument tożsamości),
- dane pojazdu poszkodowanego (dokument; dowód rejestracyjny),
- numer polisy ubezpieczenia (dokument; polisa AC),
- dane osobowe i dotyczące uprawnień kierowcy pojazdu poszkodowanego (dokument; prawo jazdy),
- datę, czas i miejsce zdarzenia,
- okoliczności zdarzenia.
Czym jest szkoda z OC i jakie dokumenty będą wymagane w procesie?
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC) właścicieli pojazdów mechanicznych jest obowiązkowe dla wszystkich posiadaczy pojazdów mechanicznych. Jego celem jest zabezpieczenie poszkodowanych, którzy ponieśli szkodę w zdarzeniu drogowym np. w wypadku lub kolizji.
W celu przeprowadzenia rejestracji / zgłoszenia szkody w szczególności przygotuj następujące dane:
w przypadku szkody OC:
- dane osobowe właściciela lub właścicieli pojazdu poszkodowanego (dokument; dowód rejestracyjny bądź dokument tożsamości),
- dane pojazdu poszkodowanego (dokument; dowód rejestracyjny),
- dane osobowe i dotyczące uprawnień kierowcy pojazdu poszkodowanego (dokument; prawo jazdy),
- datę, czas i miejsce zdarzenia,
- okoliczności zdarzenia,
- dane pojazdu sprawcy szkody – jego numer rejestracyjny, numer polisy OC ew. inne posiadane dane – właściciela i/lub kierowcy pojazdem sprawcy (dokument; oświadczenie sprawcy zdarzenia i/lub informacje uzyskane od policji/ z notatki policji).
Co to jest BLS i jakie dokumenty będą wymagane w procesie?
Bezpośrednia Likwidacja Szkód (BLS) to system, w którym firma ubezpieczeniowa, w której masz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC), będzie odpowiedzialna za wypłatę odszkodowania lub naprawę zniszczonego samochodu, w wyniku wypadku spowodowanego przez innego kierowcę. Program ten funkcjonuje w Polsce od 2015 r. i zrzesza większość towarzystw ubezpieczeniowych. Pamiętaj jednak, że aby móc z niego skorzystać zarówno sprawca, jak i poszkodowany musi mieć OC z BLS.
W celu przeprowadzenia rejestracji / zgłoszenia szkody w szczególności przygotuj następujące dane:
w przypadku BLS (Bezpośredniej Likwidacji Szkód):
- dane osobowe właściciela / właścicieli pojazdu poszkodowanego (dokument; dowód rejestracyjny bądź dokument tożsamości),
- dane pojazdu poszkodowanego (dokument; dowód rejestracyjny),
- numer polisy ubezpieczenia OC pojazdu poszkodowanego (dokument; polisa OC),
- dane osobowe i dotyczące uprawnień kierowcy pojazdu poszkodowanego (dokument; prawo jazdy),
- datę, czas i miejsce zdarzenia,
- okoliczności zdarzenia,
- dane pojazdu sprawcy szkody – jego numer rejestracyjny, numer polisy OC ew. inne posiadane dane – właściciela i/lub kierowcy pojazdem sprawcy (dokument; oświadczenie sprawcy zdarzenia i/lub informacje uzyskane od policji/ z notatki policji).
Na czym polega naprawa bezgotówkowa?
Naprawa bezgotówkowa to metoda finansowania naprawy pojazdu z tytułu polisy ubezpieczenia (w większości przypadków komunikacyjnego). Polega na bezpośrednim rozliczeniu się warsztatu realizującego daną naprawę, z towarzystwem ubezpieczeniowym, w którym została zgłoszona szkoda. Co za tym idzie, właściciel pojazdu nie otrzymuje odszkodowania (środków finansowych) od ubezpieczyciela, a trafiają ono bezpośrednio do warsztatu wykonującego naprawę (na podstawie upoważnienia lub cesji).
Dużą zaletą tej metody z punktu widzenia klienta jest to, że naprawa i odbiór pojazdu mogą odbyć się niemal natychmiastowo, zanim ubezpieczyciel rozliczy się z tytułu zlecenia naprawy pojazdu z warsztatem likwidującym szkodę. Należy jednak pamiętać, że naprawa pojazdu w formie bezgotówkowej niezwalania właściciela pojazdu bądź podmiotu zlecającego jej realizację od odpowiedzialności z tytułu odmowy lub pomniejszenia wypłaty (np. udział własny, podatek Vat) odszkodowania przez ubezpieczyciela. Wówczas właściciel pojazdu/ zlecający naprawę zobowiązany jest do pokrycia kosztów na rzecz warsztatu.
Czym jest wariant kosztorysowy rozliczenia szkody?
Wariant kosztorysowy zwany potocznie „wariantem wycena” lub „wariantem gotówkowym”. W tym przypadku wypłata odszkodowania następuje wyłącznie na podstawie kosztorysu sporządzonego bezpośrednio przez ubezpieczyciela pojazdu. Największą wadą takiego rozwiązania jest to, że wysokość przyznanego odszkodowania może okazać się nie być wystarczająca do pokrycia szkody w Autoryzowanym Serwisie Obsługi (ASO).
W przypadku szkód AC, wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela następuję w oparciu o umowę ubezpieczenia oraz OWU.
Czym jest wariant serwisowy rozliczenia szkody?
Wariant serwisowy zwany inaczej wariantem ASO, wariantem warsztatowym, czy wariantem fakturowym. Umożliwia naprawę pojazdu w ASO. Zakład ubezpieczeń dokonuje wypłaty odszkodowania na podstawie faktury za zrealizowaną naprawę, wystawioną przez warsztat w oparciu o rzeczywisty koszt naprawy (w każdym przypadku uprzednio zweryfikowany i zaakceptowany przez ubezpieczyciela). Najczęściej łączy się z bezgotówkową formą rozliczenia szkody.
W przypadku szkód AC, wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela następuję w oparciu o umowę ubezpieczenia oraz OWU.
Czym jest udział własny w szkodzie?
Udział własny to wskazana w umowie ubezpieczenia wartość stanowiąca ryzyko własne ubezpieczonego (kwotowa lub procentowa), o którą ubezpieczyciel pomniejsza wypłatę odszkodowania, tym samym klient zobowiązany jest do pokrycia równowartości tej kwoty.
Czym są części oryginalne i alternatywne?
Części oryginalne to części zamienne sygnowane logo producenta danej marki pojazdu oraz zalecane przez tego producenta lub oficjalnych importerów do stosowania przez ich sieci serwisowe. Natomiast części alternatywne to części zamienne uwzględnione w aktualnych polskich wydaniach systemu Audatex, Eurotax lub DAT, dystrybuowane poza siecią oficjalnego producenta lub importera pojazdu. Motor Centrum jako ASO realizuje naprawy z zastosowaniem części oryginalnych.
Czym jest amortyzacja części?
Amortyzacja części to procentowe pomniejszenie wartości części użytych do realizacji naprawy o stopień ich zużycia, który wynika z okresu eksploatacji pojazdu. Kwota amortyzacji części stanowi ryzyko klienta/ ubezpieczonego i może wiązać się z koniecznością dopłaty przez klienta.
Amortyzacja części może być szczegółowo określona w OWU.
Czym jest szkoda częściowa a czym całkowita?
Szkoda częściowa to stan pojazdu po szkodzie, który wskazuje realne uzasadnienie ekonomiczne co do jego naprawy, co za tym idzie ubezpieczyciel pokryje koszty z nią związane. Niestety usunięcie skutków niektórych szkód jest tak kosztowne, że często okazuje się nieopłacalne i wtedy właśnie ubezpieczyciel orzeka, że doszło do szkody całkowitej. W takim przypadku nie zdecyduje się na to, żeby pokryć całościowe koszty naprawy, która miałaby przywrócić stan pojazdu do tergo sprzed zdarzenia.
W przypadku polisy ubezpieczenia AC, szkoda częściowa występuje, gdy koszt naprawy uszkodzeń pojazdu nie jest wyższy niż 70% jego wartości sprzed szkody, zaś szkoda całkowita – gdy koszt naprawy uszkodzeń pojazdu jest wyższy niż 70% jego wartości przed powstaniem tych uszkodzeń. Oczywiście konieczne jest odniesienie do zapisów w OWU ubezpieczyciela, u którego została zawarta polisa AC. Sytuacja ma się inaczej w przypadku szkody z polisy OC sprawcy, gdzie granicą pomiędzy szkodą częściową a całkowitą jest wartość pojazd w monecie szkody.
Poznaj opinie naszych klientów
Marek Wiechowski
Miejsce z profesjonalną obsługą. Czuć że wiedzą co robią. Wszystko załatwione szybko i sprawnie.
Kamila Podlasiak
Profesjonalna i miła obsługa klienta. O co bym nie zapytała, o każdej porze dnia, odpowiedź uzyskałam od razu. W 100% jestem zadowolona…
Marcin Uszyński
Obsługa i serwis top. Zawsze mogę liczyć na szybką i fachową pomoc. Cały zespół działa wzorowo. Polecam 👌